Форма для оцінювання  

   

Я маю право  

   
   
   

Консультації  

   

Корисні посилання  

   

На сайті 38 гостей та відсутні користувачі

   

Архів новин  

Грудень 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
   
Перегляди статей
806695
   

Суд зобов’язав управління праці та соцзахисту населення виплатити переселенці допомогу, у якій їй безпідставно відмовили

Деталі

Kylabina     До Хмельницького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги звернулася переселенка, якій управління праці та соціального захисту населення Хмельницкої міської ради відмовило у призначенні адресної допомоги як внутрішньо переміщеній особі для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг. Відновити справедливість у місцевому центрі доручили адвокатці Марині Кулабіній (доручення №49 від 06.02.2017 р.).

     Клієнтка розповіла, що для призначення допомоги в серпні 2016 року вона подала заяву до управління праці та соціального захисту населення Хмельницкої міської ради, додавши копію довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. Наприкінці року, 21.12.2016 р., так і не отримавши допомоги, жінка звернулася до управління з листом, щоб з’ясувати результат розгляду заяви. У відповідь їй повідомили про відмову в призначенні та виплаті адресної допомоги як внутрішньо переміщеній особі. Крім того, відмовили їй і в призначенні іншого виду допомоги фізичним особам, які надають соціальні послуги. Аргументували таке рішення наявністю депозиту та неповернутих сум надміру нарахованих коштів.

     Важаючи відмову органу соцзахисту неправомірною, жінка звернулася до суду для її оскарження.

     Випадки, коли грошова допомога  не призначається, передбачені пунктом 6 Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 р. № 505. Згідно з цим Порядком не призначають допомогу у разі, коли:

- будь-хто з членів сім’ї має у власності житлове приміщення, розташоване в регіонах, інших, ніж тимчасово окупована територія України, райони проведення антитерористичної операції та населені пункти, що розташовані на лінії зіткнення;

- будь-хто з членів сім’ї має на депозитному банківському рахунку кошти у сумі, що перевищує десятикратний розмір прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.

     Утім, жодної із зазначених обставин на момент звернення за призначенням адресної допомоги у клієнтки не було. А такої підстави, про яку йдеться у відповіді управління праці та соціального захисту населення – неповернення сум надміру нарахованих коштів, у переліку взагалі немає.

     Відповідно до довідки ПАТ КБ “ПриватБанк” від 23.02.2017 р. позивач мала відкритий депозитний рахунок “Стандарт” впродовж одного місяця для соціальних виплат. Угода була розірвана в червні 2016 року. Відповідну довідку клієнтка надавала управлінню праці та соцзахисту, проте її чомусь не взяли до уваги.  

     Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень і у спосіб, що передбачені Основним Законом та іншими законодавчими актами України. Таким чином, повідомлення про відмову в наданні допомоги переселенці суперечить цим положенням, а діяння відповідача не відповідають чинному законодавству, є протиправними і призвели до позбавлення особи соціального захисту, гарантованого державою.

     Оскільки адміністративне провадження у цій справі уже перебувало в суді, адвокатка Марина Кулабіна підготувала заяву про збільшення позовних вимог, доповнивши позов двома вимогами: визнати протиправним та скасувати повідомлення відповідача про відмову в наданні допомоги фізичним особам, які надають соціальні послуги; визнати протиправною бездіяльність управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради щодо непризначення та невиплати адресної допомоги внутрішньо переміщеній особі для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

     Розглянувши справу, Хмельницький міськрайонний суд своєю постановою від 09.06.2017р. частково задовольнив позов клієнтки:

- визнав протиправним та скасував рішення управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради (яке оформлено у вигляді повідомлення) про відмову в наданні допомоги фізичним особам, які надають соціальні послуги;

- визнав протиправними дії управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради щодо непризначення та невиплати позивачці адресної допомоги як внутрішньо переміщеній особі для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг;

- зобов’язав управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради здійснити призначення та виплату позивачці адресної допомоги як особі, що переміщена з тимчасово окупованої території України та районів проведення АТО, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг з моменту подачі відповідної заяви – 09.08.2016 року.

     Не погоджуючись із таким рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати постанову Хмельницького міськрайонного суду. Проте адвокатка аргументовано заперечила таку вимогу, відтак, розглянувши матеріали адміністративного провадження, Вінницький апеляційний адміністративний суд 07.09.2017 р. ухвалив апеляційну скаргу управління праці та соціального захисту населення Хмельницької міської ради  залишити без задоволення, а постанову Хмельницького міськрайонного суду – без змін.

*   *   *

     Якщо Ви або Ваші знайомі зіткнулися з правовими проблемами, нагадаємо, що вразливим категоріям громадян держава гарантує безоплатну вторинну правову допомогу. Щоб отримати таку допомогу, необхідно звернутися до місцевого центру  з надання БВПД або у бюро правової допомоги

     Хмельницький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги (територія обслуговування — Хмельницький, Віньковецький, Волочиський, Городоцький, Деражнянський, Летичівський, Старосинявський, Ярмолинецький райони там. Хмельницький). Адреса: м. Хмельницький, вул. Соборна, буд. 75, 2 поверх. Тел. 0382 65-77-88.

     Кам'янець-Подільський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги (територія обслуговування Кам'янець-Подільський, Дунаєвецький, Новоушицький, Чемеровецький райони та м. Кам'янець-Подільський). Адреса: м. Кам'янець-Подільський, вул. Пушкінська, буд. 44. Тел. 03849 5-01-59.

     Старокостянтинівський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги (територія обслуговування — Старокостянтинівський, Красилівський, Теофіпольський райони та м. Старокостянтинів). Адреса: м. Старокостянтинів, вул. Миру, буд. 1/2, 1 поверх. Тел. 03854 4-54-75. 

     Шепетівський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги (територія обслуговування — Шепетівський, Білогірський, Ізяславський, Полонський, Славутський райони та міста Шепетівка, Нетішин і Славута. Адреса: м. Шепетівка, вул. Героїв Небесної Сотні, буд. 44. Тел. 03840 4-00-15. 

     Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги — 0-800-213103.

   
   
   
   
   

Для переміщених  

   
   
   

Учасникам АТО  

   
   
   

Адвокатам  

Калькулятор для розрахунку оплати послуг адвокатів (Відповідно до редакції ПКМУ №465, що діє з 01.01.2017.
Оновлено 01.03.2017: виправлено помилку для стадії [ЗЗ] у разі, якщо стороною обвинувачення подавалася апеляційна скарга на ухвалу суду про обрання більш м'якого запобіжного заходу, ніж тримання під вартою, або відмову в обранні запобіжного заходу)
:

для всіх версій Excel


Постанова № 465 “Питання оплати послуг та відшкодування витрат адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу”


Акт надання БВПД з відповідними додатками - формами розрахунку розміру винагороди за надання БВПД


Положення про ордер адвоката та порядок ведення реєстру ордерів


Затвердження стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі

   

Карта сайту

Головна Адвокати Прес-центр Хроніки громадського захисту Прозорість системи управління Про Центр
Місцеві центри - Графік чергування - Новини Консультації - Плани та звіти з НБПД Контакти
- Хмельницький МЦ - Порядок розподілу справ між адвокатами - Анонси подій - Господарське право - Оперативна статистика Партнери
- Старокостянтинівський МЦ - Локальний реєстр адвокатів - Медіа - Цивільне право - Внутрішній контроль Команди центрів
- Кам'янець-Подільський МЦ - Карта районування МЦ -- Публікації - Сімейне право - Публічні фінанси - Старокостянтинівський МЦ
- Шепетівський МЦ   -- Фотогалереї - Земельне право -- Оплата праці працівникам системи БПД - Кам'янець-Подільський МЦ
Послуги захисту і представництва -- Бібліотека -- Оперативна інформація, щодо видання доручень адвокатам - Шепетівський МЦ
Pro bono -- Інформаційний дайджест - Державні закупівлі - Хмельницький МЦ
-- Учасникам АТО -- Річні плани закупівель Зворотній зв'язок
-- Інфографіка -- Річні плани допорогових закупівель
   
© 2014 Хмельницький обласний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги | При використанні матеріалів сайту посилання обов'язкове
Розробка: Троценко Сергій | admin@ legalaid.gov.ua