Форма для оцінювання  

   

Я маю право  

   
   
   

Консультації  

   

Корисні посилання  

   

На сайті 79 гостей та відсутні користувачі

   

Архів новин  

Грудень 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
   
Перегляди статей
806735
   

Адвокат відстояв право учасника АТО на надбавку до пенсії

Деталі

Storozhuk1     У судовому порядку адвокат Юрій Сторожук, який співпрацює зі Старокостянтинівським місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги, довів, що проходження військової служби в зв’язку з мобілізацією не є працевлаштуванням, тож підстави для утримання з його клієнта надміру виплаченої пенсії відсутні. 

     До Старокостянтинівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги звернувся учасник бойових дій, щоб оскаржити рішення головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області про утримання надміру виплачених сум пенсії за період проходження ним військової служби в зоні проведення АТО внаслідок мобілізації. 

     Представляти інтереси клієнта у цій справі доручили адвокатові Юрію Сторожуку (доручення №12 від 21 лютого 2017 року). Відтак адвокат підготував позов до Теофіпольського районного суду Хмельницької області, у якому зазначив, що клієнт дійсно був мобілізований та безпосередньо брав участь в антитерористичній операції з липня 2015 року по жовтень 2016 року. Однак з листа, отриманого від головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області у листопаді 2016 року, учасник АТО дізнався, що Пенсійний фонд щомісяця здійснюватиме відрахування з його пенсії в розмірі 20%. Таке рішення чиновники обґрунтували тим, що позивач офіційно працевлаштувався у військовій частині й одночасно отримував надбавку на непрацевлаштованого члена сім'ї та індексацію пенсії, право на які мають лише непрацюючі пенсіонери. 

     У позові адвокат пояснив, що призов на військову службу за мобілізацією для захисту Вітчизни та працевлаштування є різними поняттями. А тому просив скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області про утримання з його клієнта надміру виплачених сум пенсії та стягнути на користь позивача утриману пенсію.

     Досліджуючи матеріали справи, суд встановив, що відповідно до статті 2 Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу» військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров'я і віком громадян України, пов'язана з обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Проходження служби здійснюється, зокрема, за призовом, одним з видом військової служби є військова служба за призовом під час мобілізації, на особливий період. 

     Постановою Кабінету Міністрів України від 09 квітня 2014 року № 111 «Питання грошового забезпечення військовослужбовців, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період» встановлено, що з 18 березня 2014 року військовослужбовцям, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, грошове забезпечення виплачується в порядку і розмірах, встановлених для офіцерського складу, осіб рядового, сержантського та старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом.

     Статтею 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» визначено, що держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів. Грошове забезпечення визначається в залежності від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця.

     З наведених норм вбачається, що військова служба за призовом внаслідок мобілізації під час особливого періоду є виконанням особою свого військового обов'язку, за що йому виплачується грошове забезпечення, на відміну від працевлаштування фізичної особи на підставі трудового договору, коли особа наділена правами вільного вибору професії, місця своєї роботи, звільнення з роботи, наявність обов'язку лише щодо виконання роботи на умовах трудової угоди тощо, тому проходження військової служби не може ототожнюватися з працевлаштуванням, як це фактично зробив відповідач.

     За таких обставин, згідно з постановою Теофіпольського районного суду від 15 червня 2017 року, проходження позивачем військової служби внаслідок мобілізації не є працевлаштуванням. Таким чином, відсутні підстави для визнання надміру виплаченою пенсією суми одержаної надбавки непрацюючому пенсіонеру, який має на своєму утриманні непрацездатних членів сім'ї, а отже рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області від 14 листопада 2016 року № 4206 про утримання надміру виплачених сум пенсії є протиправним та підлягає скасуванню. Крім того, в зазначеній постанові суд визначив також утриману суму пенсії, яку відповідач має відшкодувати позивачу.

     Вінницький апеляційний адміністративний суд залишив постанову місцевого суду без змін.

*   *   *

     Якщо Ви або Ваші знайомі зіткнулися з правовими проблемами, нагадаємо, що вразливим категоріям громадян держава гарантує безоплатну вторинну правову допомогу. Щоб отримати таку допомогу, необхідно звернутися до місцевого центру  з надання БВПД або у бюро правової допомоги

     Хмельницький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги (територія обслуговування — Хмельницький, Віньковецький, Волочиський, Городоцький, Деражнянський, Летичівський, Старосинявський, Ярмолинецький райони там. Хмельницький). Адреса: м. Хмельницький, вул. Соборна, буд. 75, 2 поверх. Тел. 0382 65-77-88.

     Кам'янець-Подільський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги (територія обслуговування Кам'янець-Подільський, Дунаєвецький, Новоушицький, Чемеровецький райони та м. Кам'янець-Подільський). Адреса: м. Кам'янець-Подільський, вул. Пушкінська, буд. 44. Тел. 03849 5-01-59.

     Старокостянтинівський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги (територія обслуговування — Старокостянтинівський, Красилівський, Теофіпольський райони та м. Старокостянтинів). Адреса: м. Старокостянтинів, вул. Миру, буд. 1/2, 1 поверх. Тел. 03854 4-54-75. 

     Шепетівський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги (територія обслуговування — Шепетівський, Білогірський, Ізяславський, Полонський, Славутський райони та міста Шепетівка, Нетішин і Славута. Адреса: м. Шепетівка, вул. Героїв Небесної Сотні, буд. 44. Тел. 03840 4-00-15. 

     Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги — 0-800-213103.

У судовому порядку адвокат Юрій Сторожук, який співпрацює зі Старокостянтинівським місцевим центром з надання безоплатної вторинної правової допомоги, довів, що проходження військової служби в зв’язку з мобілізацією не є працевлаштуванням, тож підстави для утримання з його клієнта надміру виплаченої пенсії відсутні. 
До Старокостянтинівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги звернувся учасник бойових дій, щоб оскаржити рішення головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області про утримання надміру виплачених сум пенсії за період проходження ним військової служби в зоні проведення АТО внаслідок мобілізації. 
Представляти інтереси клієнта у цій справі доручили адвокатові Юрію Сторожуку (доручення №12 від 21 лютого 2017 року). Відтак адвокат підготував позов до Теофіпольського районного суду Хмельницької області, у якому зазначив, що клієнт дійсно був мобілізований та безпосередньо брав участь в антитерористичній операції з липня 2015 року по жовтень 2016 року. Однак з листа, отриманого від головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області у листопаді 2016 року, учасник АТО дізнався, що Пенсійний фонд щомісяця здійснюватиме відрахування з його пенсії в розмірі 20%. Таке рішення чиновники обґрунтували тим, що позивач офіційно працевлаштувався у військовій частині й одночасно отримував надбавку на непрацевлаштованого члена сім'ї та індексацію пенсії, право на які мають лише непрацюючі пенсіонери. 
У позові адвокат пояснив, що призов на військову службу за мобілізацією для захисту Вітчизни та працевлаштування є різними поняттями. А тому просив скасувати рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області про утримання з його клієнта надміру виплачених сум пенсії та стягнути на користь позивача утриману пенсію.
Досліджуючи матеріали справи, суд встановив, що відповідно до статті 2 Закону України «Про військовий обов'язок і військову службу» військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров'я і віком громадян України, пов'язана з обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Проходження служби здійснюється, зокрема, за призовом, одним з видом військової служби є військова служба за призовом під час мобілізації, на особливий період. 

Постановою Кабінету Міністрів України від 09 квітня 2014 року № 111 «Питання грошового забезпечення військовослужбовців, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період» встановлено, що з 18 березня 2014 року військовослужбовцям, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, грошове забезпечення виплачується в порядку і розмірах, встановлених для офіцерського складу, осіб рядового, сержантського та старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом.

Статтею 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» визначено, що держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів. Грошове забезпечення визначається в залежності від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця.

З наведених норм вбачається, що військова служба за призовом внаслідок мобілізації під час особливого періоду є виконанням особою свого військового обов'язку, за що йому виплачується грошове забезпечення, на відміну від працевлаштування фізичної особи на підставі трудового договору, коли особа наділена правами вільного вибору професії, місця своєї роботи, звільнення з роботи, наявність обов'язку лише щодо виконання роботи на умовах трудової угоди тощо, тому проходження військової служби не може ототожнюватися з працевлаштуванням, як це фактично зробив відповідач.

За таких обставин, згідно з постановою Теофіпольського районного суду від 15 червня 2017 року, проходження позивачем військової служби внаслідок мобілізації не є працевлаштуванням. Таким чином, відсутні підстави для визнання надміру виплаченою пенсією суми одержаної надбавки непрацюючому пенсіонеру, який має на своєму утриманні непрацездатних членів сім'ї, а отже рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області від 14 листопада 2016 року № 4206 про утримання надміру виплачених сум пенсії є протиправним та підлягає скасуванню. Крім того, в зазначеній постанові суд визначив також утриману суму пенсії, яку відповідач має відшкодувати позивачу.

Вінницький апеляційний адміністративний суд залишив постанову місцевого суду без змін.

   
   
   
   
   

Для переміщених  

   
   
   

Учасникам АТО  

   
   
   

Адвокатам  

Калькулятор для розрахунку оплати послуг адвокатів (Відповідно до редакції ПКМУ №465, що діє з 01.01.2017.
Оновлено 01.03.2017: виправлено помилку для стадії [ЗЗ] у разі, якщо стороною обвинувачення подавалася апеляційна скарга на ухвалу суду про обрання більш м'якого запобіжного заходу, ніж тримання під вартою, або відмову в обранні запобіжного заходу)
:

для всіх версій Excel


Постанова № 465 “Питання оплати послуг та відшкодування витрат адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу”


Акт надання БВПД з відповідними додатками - формами розрахунку розміру винагороди за надання БВПД


Положення про ордер адвоката та порядок ведення реєстру ордерів


Затвердження стандартів якості надання безоплатної вторинної правової допомоги у кримінальному процесі

   

Карта сайту

Головна Адвокати Прес-центр Хроніки громадського захисту Прозорість системи управління Про Центр
Місцеві центри - Графік чергування - Новини Консультації - Плани та звіти з НБПД Контакти
- Хмельницький МЦ - Порядок розподілу справ між адвокатами - Анонси подій - Господарське право - Оперативна статистика Партнери
- Старокостянтинівський МЦ - Локальний реєстр адвокатів - Медіа - Цивільне право - Внутрішній контроль Команди центрів
- Кам'янець-Подільський МЦ - Карта районування МЦ -- Публікації - Сімейне право - Публічні фінанси - Старокостянтинівський МЦ
- Шепетівський МЦ   -- Фотогалереї - Земельне право -- Оплата праці працівникам системи БПД - Кам'янець-Подільський МЦ
Послуги захисту і представництва -- Бібліотека -- Оперативна інформація, щодо видання доручень адвокатам - Шепетівський МЦ
Pro bono -- Інформаційний дайджест - Державні закупівлі - Хмельницький МЦ
-- Учасникам АТО -- Річні плани закупівель Зворотній зв'язок
-- Інфографіка -- Річні плани допорогових закупівель
   
© 2014 Хмельницький обласний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги | При використанні матеріалів сайту посилання обов'язкове
Розробка: Троценко Сергій | admin@ legalaid.gov.ua