Форма для оцінювання  

   

Я маю право  

   
   
   

Консультації  

   

Корисні посилання  

   

На сайті 65 гостей та відсутні користувачі

   

Архів новин  

Березень 2019
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
25 26 27 28 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
   
Перегляди статей
1569626
   

Плани та звіти надання безоплатної правової допомоги

Тонкощі застосування соціальної податкової пільги

СідлецькаТонкощі застосування соціальної податкової пільги     

До Деражнянського бюро правової допомоги Хмельницького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги звернулася жінка, яка працює, отримує 4000 грн заробітної плати і при цьому має на утриманні трьох неповнолітніх дітей. Жінка запитує, чи правильно роботодавець при нарахуванні заробітної плати застосовує соціальну податкову пільгу, внаслідок чого сума податку на доходи фізичних осіб зменшується лише на 372,06 грн. Громадянку також цікавить, при якому розмірі заробітної плати її можуть позбавити права на таку пільгу.

     Відповідає в.о. начальника Деражнянського бюро правової допомоги Хмельницького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Оксана Сідлецька.

     За ставкою 18 відсотків оподатковуються більшість видів доходів, визначених розділом IV Податкового кодексу України (далі — ПКУ), у тому числі доходи, одержані у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються (надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.

     Відповідно до підпункту 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 ПКУ від 02.12.2010 № 2755-VI платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги (далі — ПСП) у розмірі, що дорівнює 50 відсоткам розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року, — для будь-якого платника податку (в 2016 році ця величина складає 689,00грн).

     Загалом, відповідно до ст. 169.1 ПКУ, право на підвищену податкову соціальну пільгу мають у розмірі:

- 100 % — платники податку, які утримують двох чи більше дітей віком до 18 років, — у розрахунку на кожну таку дитину (підпункт 169.1.2 ПКУ (689 грн);

- 150 % — особи, зазначені у підпункті 169.1.3 ПКУ (одинока матір (батько), вдова (вдівець), опікун, особа, що утримує дитину-інваліда, учень, студент, аспірант, постраждалий від Чорнобильської АЕС І чи ІІ групи та інші (1033,50 грн);

- 200 % — особи, зазначені у підпункті 169.1.4 ПКУ (Герой України, Радянського Союзу, Герой Соціалістичної Праці, кавалер ордена Слави, колишній в'язень концтаборів та інші (1378 грн).

     Граничний розмір доходу, до якого застосовується податкова соціальна пільга відповідно до підпункту 169.4.1 ПКУ, дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень. Тобто у 2016 році граничний розмір доходу для застосування податкової соціальної пільги становить : 1,4*1378= 1930 грн.

     При цьому граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги одному з батьків у випадку та у розмірі, передбачених підпунктом 169.1.2 та підпунктами "а" і "б" підпункту 169.1.3 пункту 169.1 ПКУ, визначається як добуток суми, визначеної в абзаці першому цього підпункту, та відповідної кількості дітей. Тобто для двох дітей граничний розмір доходу, до якого застосовується ПСП, складає: 1930*2= 3860,0 грн; для трьох дітей — 5790,00грн, чотирьох дітей — 7720,00 грн тощо.

     Розмір ПСП дорівнюватиме: у випадку двох дітей — 1378,00 грн, трьох дітей — 2067,00 грн, чотирьох дітей — 2756,00 грн.

     Для того, щоб скористатись правом на ПСП, платник податку подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування ПСП. Зазначена пільга починає застосовуватися до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право.

     Документами, що підтверджують таке право, є свідоцтва про народження дітей, пенсійне посвідчення дитини-інваліда, посвідчення першої і другої категорії осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, посвідчення інваліда І чи ІІ групи та інші документи, які підтверджують право на застосування ПСП.

     При цьому ПСП застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати)

     Отож, у працюючої жінки є троє дітей віком до 18 років, а її заробітна плата складає 4000,00 грн. Таким чином, розмір ПСП буде дорівнювати 689*3=2067,00грн. Сума податку на доходи фізичних осіб завдяки застосуванню ПСП буде зменшена на 2067*18%=372,06 грн в місяць.

     Фактично, завдяки використанню права на ПСП відрахування із заробітної плати людини будуть менші на 372,06 грн. Це означає, що роботодавець відвідувачки бюро правової допомогиправильно застосував податкову соціальну пільгу при нарахуванні їй заробітної плати.

     У випадку, якби заробітна плата матері трьох дітей, в котромусь із місяців 2016 року склала понад 5790,00 грн, у цьому місяці вона б втратила право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги.

 
 

Сідлецька     До Деражнянського бюро правової допомоги Хмельницького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги звернулася жінка, яка працює, отримує 4000 грн заробітної плати і при цьому має на утриманні трьох неповнолітніх дітей. Жінка запитує, чи правильно роботодавець при нарахуванні заробітної плати застосовує соціальну податкову пільгу, внаслідок чого сума податку на доходи фізичних осіб зменшується лише на 372,06 грн. Громадянку також цікавить, при якому розмірі заробітної плати її можуть позбавити права на таку пільгу.

     Відповідає в.о. начальника Деражнянського бюро правової допомоги Хмельницького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Оксана Сідлецька.

     За ставкою 18 відсотків оподатковуються більшість видів доходів, визначених розділом IV Податкового кодексу України (далі — ПКУ), у тому числі доходи, одержані у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються (надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.

     Відповідно до підпункту 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 ПКУ від 02.12.2010 № 2755-VI платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги (далі — ПСП) у розмірі, що дорівнює 50 відсоткам розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року, — для будь-якого платника податку (в 2016 році ця величина складає 689,00грн).

     Загалом, відповідно до ст. 169.1 ПКУ, право на підвищену податкову соціальну пільгу мають у розмірі:

- 100 % — платники податку, які утримують двох чи більше дітей віком до 18 років, — у розрахунку на кожну таку дитину (підпункт 169.1.2 ПКУ (689 грн);

- 150 % — особи, зазначені у підпункті 169.1.3 ПКУ (одинока матір (батько), вдова (вдівець), опікун, особа, що утримує дитину-інваліда, учень, студент, аспірант, постраждалий від Чорнобильської АЕС І чи ІІ групи та інші (1033,50 грн);

- 200 % — особи, зазначені у підпункті 169.1.4 ПКУ (Герой України, Радянського Союзу, Герой Соціалістичної Праці, кавалер ордена Слави, колишній в'язень концтаборів та інші (1378 грн).

     Граничний розмір доходу, до якого застосовується податкова соціальна пільга відповідно до підпункту 169.4.1 ПКУ, дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень. Тобто у 2016 році граничний розмір доходу для застосування податкової соціальної пільги становить : 1,4*1378= 1930 грн.

     При цьому граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги одному з батьків у випадку та у розмірі, передбачених підпунктом 169.1.2 та підпунктами "а" і "б" підпункту 169.1.3 пункту 169.1 ПКУ, визначається як добуток суми, визначеної в абзаці першому цього підпункту, та відповідної кількості дітей. Тобто для двох дітей граничний розмір доходу, до якого застосовується ПСП, складає: 1930*2= 3860,0 грн; для трьох дітей — 5790,00грн, чотирьох дітей — 7720,00 грн тощо.

     Розмір ПСП дорівнюватиме: у випадку двох дітей — 1378,00 грн, трьох дітей — 2067,00 грн, чотирьох дітей — 2756,00 грн.

     Для того, щоб скористатись правом на ПСП, платник податку подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування ПСП. Зазначена пільга починає застосовуватися до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право.

     Документами, що підтверджують таке право, є свідоцтва про народження дітей, пенсійне посвідчення дитини-інваліда, посвідчення першої і другої категорії осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, посвідчення інваліда І чи ІІ групи та інші документи, які підтверджують право на застосування ПСП.

     При цьому ПСП застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати)

     Отож, у працюючої жінки є троє дітей віком до 18 років, а її заробітна плата складає 4000,00 грн. Таким чином, розмір ПСП буде дорівнювати 689*3=2067,00грн. Сума податку на доходи фізичних осіб завдяки застосуванню ПСП буде зменшена на 2067*18%=372,06 грн в місяць.

     Фактично, завдяки використанню права на ПСП відрахування із заробітної плати людини будуть менші на 372,06 грн. Це означає, що роботодавець відвідувачки бюро правової допомогиправильно застосував податкову соціальну пільгу при нарахуванні їй заробітної плати.

     У випадку, якби заробітна плата матері трьох дітей, в котромусь із місяців 2016 року склала понад 5790,00 грн, у цьому місяці вона б втратила право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги.

 
 

Сідлецька     До Деражнянського бюро правової допомоги Хмельницького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги звернулася жінка, яка працює, отримує 4000 грн заробітної плати і при цьому має на утриманні трьох неповнолітніх дітей. Жінка запитує, чи правильно роботодавець при нарахуванні заробітної плати застосовує соціальну податкову пільгу, внаслідок чого сума податку на доходи фізичних осіб зменшується лише на 372,06 грн. Громадянку також цікавить, при якому розмірі заробітної плати її можуть позбавити права на таку пільгу.

     Відповідає в.о. начальника Деражнянського бюро правової допомоги Хмельницького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Оксана Сідлецька.

     За ставкою 18 відсотків оподатковуються більшість видів доходів, визначених розділом IV Податкового кодексу України (далі — ПКУ), у тому числі доходи, одержані у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються (надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами.

     Відповідно до підпункту 169.1.1 пункту 169.1 статті 169 ПКУ від 02.12.2010 № 2755-VI платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги (далі — ПСП) у розмірі, що дорівнює 50 відсоткам розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року, — для будь-якого платника податку (в 2016 році ця величина складає 689,00грн).

     Загалом, відповідно до ст. 169.1 ПКУ, право на підвищену податкову соціальну пільгу мають у розмірі:

- 100 % — платники податку, які утримують двох чи більше дітей віком до 18 років, — у розрахунку на кожну таку дитину (підпункт 169.1.2 ПКУ (689 грн);

- 150 % — особи, зазначені у підпункті 169.1.3 ПКУ (одинока матір (батько), вдова (вдівець), опікун, особа, що утримує дитину-інваліда, учень, студент, аспірант, постраждалий від Чорнобильської АЕС І чи ІІ групи та інші (1033,50 грн);

- 200 % — особи, зазначені у підпункті 169.1.4 ПКУ (Герой України, Радянського Союзу, Герой Соціалістичної Праці, кавалер ордена Слави, колишній в'язень концтаборів та інші (1378 грн).

     Граничний розмір доходу, до якого застосовується податкова соціальна пільга відповідно до підпункту 169.4.1 ПКУ, дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень. Тобто у 2016 році граничний розмір доходу для застосування податкової соціальної пільги становить : 1,4*1378= 1930 грн.

     При цьому граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги одному з батьків у випадку та у розмірі, передбачених підпунктом 169.1.2 та підпунктами "а" і "б" підпункту 169.1.3 пункту 169.1 ПКУ, визначається як добуток суми, визначеної в абзаці першому цього підпункту, та відповідної кількості дітей. Тобто для двох дітей граничний розмір доходу, до якого застосовується ПСП, складає: 1930*2= 3860,0 грн; для трьох дітей — 5790,00грн, чотирьох дітей — 7720,00 грн тощо.

     Розмір ПСП дорівнюватиме: у випадку двох дітей — 1378,00 грн, трьох дітей — 2067,00 грн, чотирьох дітей — 2756,00 грн.

     Для того, щоб скористатись правом на ПСП, платник податку подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування ПСП. Зазначена пільга починає застосовуватися до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право.

     Документами, що підтверджують таке право, є свідоцтва про народження дітей, пенсійне посвідчення дитини-інваліда, посвідчення першої і другої категорії осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, посвідчення інваліда І чи ІІ групи та інші документи, які підтверджують право на застосування ПСП.

     При цьому ПСП застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати)

     Отож, у працюючої жінки є троє дітей віком до 18 років, а її заробітна плата складає 4000,00 грн. Таким чином, розмір ПСП буде дорівнювати 689*3=2067,00грн. Сума податку на доходи фізичних осіб завдяки застосуванню ПСП буде зменшена на 2067*18%=372,06 грн в місяць.

     Фактично, завдяки використанню права на ПСП відрахування із заробітної плати людини будуть менші на 372,06 грн. Це означає, що роботодавець відвідувачки бюро правової допомогиправильно застосував податкову соціальну пільгу при нарахуванні їй заробітної плати.

     У випадку, якби заробітна плата матері трьох дітей, в котромусь із місяців 2016 року склала понад 5790,00 грн, у цьому місяці вона б втратила право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги.

   

Карта сайту

Головна Адвокати Прес-центр Хроніки громадського захисту Прозорість системи управління Про Центр
Місцеві центри - Графік чергування - Новини Консультації - Плани та звіти з НБПД Контакти
- Хмельницький МЦ - Порядок розподілу справ між адвокатами - Анонси подій - Господарське право - Оперативна статистика Партнери
- Старокостянтинівський МЦ - Локальний реєстр адвокатів - Медіа - Цивільне право - Внутрішній контроль Команди центрів
- Кам'янець-Подільський МЦ - Карта районування МЦ -- Публікації - Сімейне право - Публічні фінанси - Старокостянтинівський МЦ
- Шепетівський МЦ   -- Фотогалереї - Земельне право -- Оплата праці працівникам системи БПД - Кам'янець-Подільський МЦ
Послуги захисту і представництва -- Бібліотека -- Оперативна інформація, щодо видання доручень адвокатам - Шепетівський МЦ
Pro bono -- Інформаційний дайджест - Державні закупівлі - Хмельницький МЦ
-- Учасникам АТО -- Річні плани закупівель Зворотній зв'язок
-- Інфографіка -- Річні плани допорогових закупівель
   
© 2014 Хмельницький обласний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги | При використанні матеріалів сайту посилання обов'язкове
Розробка: Троценко Сергій | [email protected] legalaid.gov.ua